
Auto-resend campagne met MailerLite
Voor het laatst bijgewerkt op 27 augustus 2023
Links op deze pagina die leiden naar MailerLite zijn affiliatelinks.
Auto-resend is beschikbaar in de betaalde versie van MailerLite Classic en in de nieuwe MailerLite vanaf Growing Business.
Een Auto-resend campagne is een tweede verzending voor iedereen die niet geopend of niet geklikt heeft. Deze tweede verzending maak je wanneer je je nieuwsbrief gaat maken. Dat is op zich niet zo bijzonder. Maar de manier waarop dit bij MailerLite kan vind ik wel bijzonder en goed voor conversie.
Waar vind je Auto-resend
Nieuwe MailerLite
- Ga in de zijbalk links naar Campaigns.
- Rechtsboven vind je een groene knop: Create campaign.
- Vink daarna aan: Auto resend
MailerLite Classic
- Ga in het bovenste groene menu naar Campaigns.
- Rechtsbovenaan vind je een oranje knop: Create Campaign.
- Daar zit een klein pijltje naast met een menu eronder.
- Kies in dit menu voor Autoresend campaign.
Vervolgens geef je je campagne een naam. Deze naam is voor intern gebruik: alleen jij ziet ‘m. En je kiest het type Auto-resend:
- Een resend campagne met een nieuwe titel.
- Of een resend campagne met een nieuwe titel en een persoonlijke boodschap.
- Of een campagne met een nieuwe titel en een andere inhoud.
Opties met Auto-resend
Een campagne opnieuw versturen naar mensen die niet geopend hebben is zonder meer een goed idee. Zeker als je er een andere titel boven zet en een andere verzendtijd kiest.
Maar een campagne opnieuw versturen naar mensen die wel geopend maar niet geklikt hebben, dat is een riskante zaak. Ik bedoel: als iemand een nieuwsbrief gelezen heeft maar niet heeft geklikt, dan is daar een reden voor.
Als je deze functie gaat gebruiken, denk er dan wel aan dat de statistieken van de open rate niet correct zijn als het om Apple mail gebruikers gaat.
Nieuwe titel
Je kunt een Auto-resend campagne sturen met alleen een nieuwe titel. Bedenk dat de titel het enige is dat mensen zien van je nieuwsbrief zolang ze niet openen.
Dus als de titel niet aanspreekt dan openen ze niet en dan zien ze de rest ook niet. Verzin daarom een hele andere titel die misschien meer aanspreekt.
Titel en persoonlijke boodschap
Dit kan een leuk idee zijn, want die persoonlijke boodschap komt bovenaan in je nieuwsbrief te staan en de nieuwsbrief ziet er dan uit alsof hij is doorgestuurd. Dat kan helpen om matig geïnteresseerde mensen in actie te krijgen. Verzin wel een sterke titel, want ze moeten eerst openen.
Nieuwe titel en nieuwe inhoud
Dit vind ik ook een leuk idee: de 2e campagne krijgt niet alleen een nieuwe titel maar ook een heel nieuwe inhoud.
Mensen die eerder niet geopend hebben worden nu misschien verleid om wel te openen doordat je er een nieuwe titel boven hebt gezet die misschien meer aanspreekt.
Ik moet zeggen dat ik deze Auto-resend oplossing erg aantrekkelijk vind voor een kleine onderneming. Vooral als je nog te weinig abonnees hebt voor een betrouwbare AB-split.
De 2e verzending stoppen
Een Auto-resend campagne kan helpen meer abonnees te bereiken. Maar als je het toch maar liever niet doet dan kun je tweede verzending ook stoppen:
- Ga naar het tabblad van de verzonden campagnes
- Klik op View Report
- Ga naar het tabblad Auto-resend overview
- En klik op: Stop Auto-resend
Ik ben een Nederlandse MailerLite expert en ik kan je helpen met MailerLite strategie.