Smart sending: individuele verzendtijd optimalisatie

smart sending individuele verzendtijd

Individuele verzendtijd: smart sending

Voor het laatst bijgewerkt op 16 februari 2024

Smart sending is een slimme verzendtijd. En een slimme verzendtijd is de tijd waarop je lezer online is en z’n e-mails aan het lezen is. Je kunt natuurlijk zelf ook in je statistieken kijken of je een tijd kunt vinden waarop de meeste van je e-mails geopend worden. Maar dan heb je niet hetzelfde effect als het effect dat je krijgt bij smart sending.

Het bijzondere aan smart sending is dat MailerLite niet kijkt naar een piek in je statistieken. Hij kijkt naar het gedrag van je individuele lezer: wanneer heeft je lezer z’n e-mails in het verleden gelezen? Want dat is de beste verzendtijd.

Open rate verhogen

Of mensen je e-mails lezen of niet, hangt af van verschillende factoren:

  • Verzendtijd, als je op een verkeerde tijd verzend, dan zit je e-mail onder in de mailbox als je abonnee een keer gaat lezen.
  • Titel: een titel die een interessante inhoud belooft doet het veel beter dan iets als “Nieuwsbrief van ons bedrijf, januari 2023”.
  • Preview: gebruik de preview ook, want hoewel het van de mailbox van de ontvanger afhangt of die preview gezien wordt, is het beslist een kans om meer mensen te verleiden om je e-mail te openen.
  • Geheugen van je abonnee. Als je in het verleden nieuwsbrieven hebt gestuurd die niet zo interessant waren, dan heb je daar lang last van.

Smart sending helpt

Het lost niet al je problemen op en je moet ook niet verwachten dat je dan ineens 100% van je e-mails open krijgt. Maar het zal je zeker helpen om een hogere open rate te krijgen.

Nog meer kun je lezen in de rubriek en hier onder staan een paar ideeën van wat je ook nog zou kunnen doen:

Ik ben een MailerLite expert en ik kan je natuurlijk ook helpen met MailerLite.

Scroll naar boven